Leveren
Levertermijn
Van zodra we jouw betaling ontvangen hebben (meestal meteen), krijg je per mail een bevestiging.
Afhankelijk van het moment waarop je bestelt, verzenden we jouw pakketje nog dezelfde dag of ten laatste de volgende werkdag met Bpost. We streven er naar je pakje binnen de 1 à 2 werkdagen te leveren. Soms kan het echter drukker zijn bij BPost (bijvoorbeeld Kerstperiode) waardoor het iets later geleverd wordt.
Je ontvangt een traceercode zodat je ook zelf de levering kan opvolgen via de website van Bpost. Surf hiervoor naar track.bpost.be
Verzendkosten en -mogelijkheden
De verzendkosten worden automatisch berekend tijdens het afrekenen, afhankelijk van het bestelvolume en de bestemming.
Wij verzenden pakketjes naar België en naar Nederland, beiden vanuit onze locatie in Aalter, België.
Voor leveringen buiten België en Nederland: gelieve eerst contact op te nemen per mail naar sofie@bloomilly.be
Gratis verzending
Gratis verzending is mogelijk voor bestellingen vanaf 60€ binnen België en vanaf 100€ voor verzending naar Nederland.
Indien u zware artikelen bestelt (zoals bv. een bevalbad) is gratis verzending niet mogelijk.
Afhalen
U kan uw bestelling kosteloos komen afhalen in onze praktijkruimte in Aalter. Dit kan enkel op afspraak. Hiervoor maakt u een afspraak via de online agenda op de website.
Retourneren
Retourneren binnen de 14 dagen na levering
Uiteraard hopen we dat jouw bestelling helemaal aan je verwachtingen voldoet. Is dat helaas niet het geval? Dan kan je het binnen de 14 dagen na levering retourneren.
Herroepingsrecht en voorwaarden
U geeft het recht om binnen de 14 dagen na levering af te zien van de aankoop van een product, zonder een betaling van een boete en zonder opgave van een motief, zoals voorzien in de wet.
Indien u zich op uw herroepingsrecht wilt beroepen, moet dit aan de volgende voorwaarden voldoen:
- Het product moet compleet en in originele, onbeschadigde en ongebruikte staat zijn. Wat geretourneerd wordt, moet nog verkocht kunnen worden.
- De productverpakking moet origineel en onbeschadigd zijn.
- Het pakket moet binnen de 14 dagen na ontvangst retour gestuurd worden. Na 14 dagen kunnen we u geen terugbetaling, omruiling of tegoedbon meer geven.
- U dient de hieronder beschreven procedure te volgen.
- Uitzonderingen:
- Intieme en hygiënische producten (bv. yoni-eitjes) kunnen niet omgeruild worden omwille van hygiënische redenen.
- Producten in solden worden niet terug genomen.
- Voedingsproducten (bv. thee) kunnen niet geretourneerd worden.
- Downloadbare producten en online cursussen of workshops worden niet terugbetaald.
- Cadeaubonnen worden niet terug genomen.
Pakketten die tijdens de terugzending verloren gaan kunnen we niet vergoeden.
Retourprocedure optie 1: via de praktijk
U kan uw bestelling kosteloos retourneren in onze praktijkruimte in Aalter. Dit kan enkel op afspraak. Hiervoor maakt u een afspraak via de online agenda op de website.
Wij controleren uw pakketje meteen. Als alles in orde is betalen wij u binnen de 14 dagen terug, met dezelfde betaalmethode als uw oorspronkelijke betaling.
Retourprocedure optie 2: via Bpost
- Mail naar sofie@bloomilly.be om uw retour te melden. Vermeld zeker uw bestelnummer (u vindt dit in uw bevestigingsmail), welke artikelen u wenst te retourneren en of u graag een omruiling, een tegoedbon of een terugbetaling wenst. Het opgeven van een reden is niet verplicht.
- Bloomilly mailt u een retourlabel van Bpost door. De kost van het retourlabel wordt afgehouden van het totaalbedrag.
- Plaats de artikelen in de doos (bij voorkeur de originele verzenddoos), plak de doos goed dicht en kleef het retourlabel op de doos.
- Breng het pakje naar de post of een postpunt in de buurt en geef het daar af. Vraag een bewijs van afgifte en houd dit goed bij.
- Zodra we de retourzending ontvangen, kijken we deze na. Als aan alle voorwaarden voldaan is, volgen we de retour voor je op. De terugbetaling, omruiling of aanmaak van de tegoedbon gebeurt binnen de 14 werkdagen (afhankelijk van je financiële instelling) na controle van het artikel. Een terugbetaling gebeurt steeds op dezelfde manier als waar u oorspronkelijk mee betaalde.
Vragen?
Heeft u vragen? Mail dan naar sofie@bloomilly.be